Que no sigui dit....

Blog de Daniel Pi Noya

divendres, de gener 15, 2010

Una valoració d'urgència

Sobre el Pla Territorial parcial del Camp de Tarragona:

1) És bo que disposem d'aquest instrument de planificació. Fins ara, tot i que la llei que ho regula és dels 80, no ho teníem. Això dificultarà els intents d'algun ajuntament "desarrollista" de cometre determinats disbarats.

2) En matèria d’espais agraris protegits, s'aconsegueix la protecció d'algunes àrees interessant (Vall del Francolí, parts del Baix Penedès) però no es contempla la nostra proposta d’incloure determinades àrees periurbanes en risc ni l’àrea més propera a Banyeres del Penedès.

3) La planificació no inclou les infraestructures de medi ambient (aigua, depuradores, tractament de residus). Només les de transport. No entenc perquè unes si i unes no. Si planifiquem, planifiquem-ho tot; no us sembla?

4) En matèria ferroviària, un dels aspectes que hem treballat més:

o Es contempla la proposta d’ICV de fer arribar l’alta velocitat a les estacions urbanes de Tarragona i Reus, mitjançant intercanviador d'ample de vies a l'Arboç o a l'àrea de Tamarit. El que diu literalment és: "portar els regionals d’altes prestacions al centre de les ciutats de Tarragona i de Reus, tal com ja es garanteix a Lleida i Girona. Proposa la interconnexió de la línia de l’AVE Barcelona-Madrid amb la línia convencional del litoral a Tamarit o, en una primera fase, a l’Arboç mitjançant intercanviadors o amples mixtos de via.” Portar l’AVANT a les estacions del Baix Gaià, Tarragona, Vila-seca i Reus sense trinxar més territori era la proposta d’ICV (Mou-T proposava dues vies suplementàries d’ample europeu). Això és el triomf d’una proposta nostra racional: però encara me'n recordo del dia que vaig anar a vendre-la a PTOP, em miràvem com un marcià, oi, Manel Nadal? L'únic que la entendre a la primera, haig de fer justícia, va ser en Sergi de los Rios.

o S’accepta la nostra proposta de mantenir la circulació de rodalies per la línia urbana de Reus, construint a Bellisens un intercanviador amb el Tramcamp. Vull recordar que al projecte que va sortir a informació pública aquest tram s'eliminava. Amb les degudes prevencions, un altre triomf nostre. Sobre el Tramcamp, em reservo la opinió fins que vegi els plànols de detall.

o S’accepten les propostes (nostres i d’altres) de la reobertura de la Reus-Roda, de la sortida de mercaderies per fora de nucli urbà, de sistema ferroviari per mercaderies i d’eliminar la reserva per a la surrealista línia Tarragona-Igualada.

o Per contra, no s’accepta (ja era d’esperar) la nostra proposta d’eliminar la línia d’alta velocitat entre Tarragona i Castelló, que implica trinxar més territori i gastar-se una pasta increïble per uns guanys de temps de recorregut ridículs. Ai que ens agrada el formigó! Encara no han entès que el debat no és d'infraestructures, sinó de serveis.

En fi, que en principi no està malament del tot. Dic en principi perquè jo, suposo que com tothom , estic treballant amb la nota de premsa del Govern, no amb el document aprovat, que encara no està penjat a la pàgina web. Ahir el vaig demanar com a parlamentari a PTOP i em van dir que me'l faran arribar tant aviat com el tinguin (!!!!). Suposo que els periodistes estan igual, però fixeu-vos que aquest "petit detall" de que el text complet no el tingui ningú no ha impedit que ja tothom opini.... Jo, per prudència, he titular aquesta entrada "valoració d'urgència", i em reservo el dret quan tingui el CD amb el document complet.

Si algú no ha vist la nota de govern, aneu a la web de Delegació i allà està penjada. Quan tingui el document complet, ja posaré l'enllaç. Continuarà....

Etiquetes de comentaris: , , ,