Que no sigui dit....

Blog de Daniel Pi Noya

dilluns, de gener 11, 2010

El que a Reus és problema, a Europa és solució

Ostres! Us heu fixat que l'ajuntament ha considerat prioritari gastar-se els pistrinquis públics instal·lant senyals de "prohibit passar bicicletes" a algun dels carrers més cèntrics de la ciutat? Us adoneu que codi de circulació en mà, per algun d'aquests carrers hi poden circular tota classes de vehicles, tret precisament de les bicicletes? Té alguna cosa a veure aquesta extravagància amb l'altre solemne bestiesa consistent en prohibir el pas de bicicletes per allò que va ser projectat com carril-bici al Passeig? Estarem doncs davant d'una epidèmia anti-bicicleta? El que ha pres aquesta decisió potser no té un pèl de tonto, però en tot cas no té ni punyetera idea de com funcionen les coses a Europa. Per posar un exemple, Copenhague: 40 % per cent dels desplaçaments en bicicleta. L'objectiu de la municipalitat (socialdemòcrata, per cert) és incrementar la xifra fins el 50 %

O París, o Amsterdam, o la mateixa Barcelona.... Ni punyetera idea, insisteixo. Allò que a Europa és vist com a solució i és incentivat, els responsables de mobilitat de la nostra ciutat ho veuen com un inconvenient. En aquest cas, lamentablement, Reus is different. Recomanaríem a qui ha pres aquesta decisió que viatgés, però ens fa por que només sàpiga anar a Vic a veure com empadronen a la gent.
Ah! I que no em vinguin amb la història que hi ha usuaris de la bicicleta que no respecten els drets dels vianants. Això és evident, però que no ens ho facin pagar als que anem amb bicicleta com a persones. O si no, que apliquin la mateixa lògica a la inversa: al meu barri sovint està ple de ha "quillos" que van amb el cotxe trucat (i el xumba-xumba) a tota castanya: per a quan la prohibició de passar cotxes pels carrers del barri? Doncs perquè a les bicicletes si?

Etiquetes de comentaris: , ,